About

I’m photographing since 1997. In the beginning I only worked with black and white material which I developed in my own darkroom. Currently I’m working in colour and black and white with a fully digital workflow. The results of this workflow are printed on Hahnemühle papers with pigmented inks.

Back in 2004 I started to take panoramic pictures. Initially the results were only parts of spherical images. Since 2006 I take full spherical images. In 2008 I started to work on reprojections of this artwork to be able to print spheric panoramic images on flat surfaces.

More pictures and informations related to panorama photography:
http://www.panotwins.de

Über mich

Ich beschäftige mich seit 1997 mit der Fotografie. Anfänglich habe ich praktisch ausschließlich SW-Negative belichtet, die ich dann im eigenen Labor ausgearbeitet habe. Inzwischen arbeite ich mit einem rein digitalen Arbeitsablauf sowohl in Farbe als auch in SW. Die Ergebnisse drucke ich mit Pigmenttinten auf Hahnemühle-Papiere.

Seit 2004 beschäftige ich mich mit der Panorama-Fotografie. Interaktive Kugel-Panoramen fotografiere ich seit 2006. Anfang 2008 begann ich, mich mit verschiedenen Rückprojektionen zu beschäftigen, um Kugel-Panoramen für den Druck aufzubereiten.

Weitere Bilder und Informationen rund um das Thema Panorama-Fotografie:
http://www.panotwins.de